Sunday, July 5, 2009

Extreme Fetish

Everyone is allowed to do whatever they wish. Fetishes range far and wide. Some I agree with, others I don't. Some I get, others make me squeamish and extremely biased. For example, blood and needles aren't my thing. (When I was a kid I had crappy veins and an inexperienced Ross-Loos nurse broke a needle off under my skin whilst fishing for a vein.) I can't even watch.

I am constantly amazed by what I discover on FetLife. Just when I think I've seen it all, read about all the kinks there could possible be out there in this twisted world we live in, I discover something new. Like many of you, I subscribe to a number of groups of FetLife. One of those is Edge Play. Today, a new thread appeared and I was astonished by what it entailed and the subsequent comments in the thread.

It was about bone breaking as an intentional part of a scene. Bone breaking! I thought, as I read through the post I'd discover a lot of people reprimanding the poster for being irresponsible (as is often the case with the relatively sane folks that populate FetLife), but instead, what I read were things like, "I'd be interested in trying that" and "If you'd break a rib I'm probably cream." Really? Sure, like about 11 people I saw the movie Crash (the 1996 David Cronenberg crapfest starring James Spader and Holly Hunter about a group of people that got off from seeing and participating in car accidents. The "fuck my wound" scene was particularly off-putting) but to intentionally break bone? Ugh.

Isn't a good flogging, face slapping, needle piercing, blood letting, gut punching or some other corporeal spasm of sadism enough? When is enough too much? Sure, the very nature of "edge play" is to go beyond "safe, sane and consensual" but to inflict that kind of damage (and potentially life-threatening) is, in my humble opinion, Too Much.

A Disclaimer: I believe that if two sane people want to get together and staple gun their testicles to a park bench covered in acid they should be allowed to do it. Far be it from me to get in the way! But people! Common sense, please???

12 comments:

  1. It's amputation or nothing. Bone breakers are wusses.

    ReplyDelete
  2. Wow, that's OVER the edge if you ask me. By the way welcome to blogging, I hope you enjoy it. ~Jujubees

    ReplyDelete
  3. Thanks, Sandy for your thoughtful and compassionate response. ;-)

    ReplyDelete
  4. Thanks, Jujubees! I'm still in the "experiment" stage here, but hoping this will catch on with time.

    ReplyDelete
  5. Haha -- Sandy beat me to it. People do fetishize amputees. Who knew?

    How much is too much? Can't go by me; I think most things are too much (including face slapping and needles!). But for the sake of discussion -- I think anything that causes permanent damage might want to be reserved as fantasy and not reality.

    I once met a guy whose fantasy was to die being smothered at the hands of a beautiful woman. Should that be fulfilled?

    Another guy had visions of being the prisoner of a cruel domme who would relieve him of his fingers and his toes, one at a time, and then move on to other limbs. Just because it's "consensual," should something that horrible ever be carried out?

    I suppose vanilla folks think I'm sick and twisted because I'm a grown woman who likes to have her butt smacked like a child. But I don't bleed. I'm not maimed. I'm not scarred. I don't end up in the ER.

    Yeah, yeah, I know. Live and let live. Or let die, as the case may be.

    ReplyDelete
  6. Ummm... "Don't bleed." Hmmm. I seem to recall this little "accident" during our first real scene in Las Vegas...

    ReplyDelete
  7. Firstly, not sure what my google ID is hence the anonymous setting!

    Secondly, there was a programme about fetish extremists on tv the other night and some Australian guy actually did get his testicals amputated at a fetish party!
    He said if he could go back in time he may have asked them to only take 1 not both of them!

    we live in a crazy world folks!!! :)

    Great Blog Craig!

    Han
    xoxox

    ReplyDelete
  8. Thanks, Han. Appreciate the comment. Yeah, well, maybe if he'd been thinking he would've have NEITHER ball removed. Good God, y'all! Do I have to be the judge and jury for these crazies???

    ReplyDelete
  9. Yeah... he shouldn't have had his balls amputated. He just should've set them on fire. :-Þ

    ReplyDelete
  10. Actually, that dude might have been a prime candidate for the staple gun and acid-covered park bench. BTW, nice blog, Craig.

    ReplyDelete
  11. Thanks, Jada. And LOL, by the way.

    ReplyDelete